Triada MTB Paltinis 2019 – a fost ca la bacalaureat: a fost greu si au picat multi

Nu puteam lipsi de la unul dintre cele mai grele concursuri de MTB din Romania ( unii zic ca e cel mai greu ) si ne-am prezentat la al doilea act al Triadei MTB: Paltinis. Stiam ce ne asteapta asa ca eram pregatiti sa cadem dar si sa vedem cum cad altii. Memo a prezentat evenimentul, iar Victor Gurzun a participat in concurs doar la XCM, XCO-ul lasandu-l pentru o data ulterioara. Iata ce ne-a povestit:

Concurs pentru oameni mari ! Asa am numit prima mea experienta la Triada MTB Paltinis, organizata de Scott Faresin Mountain Bike Racing Team. Concursul se tine pe durata a doua zile: sambata XCO si duminica XCM, XCP si Hobby. Etapele de XCO, respectiv XCM fac parte din Cupa Nationala, de XCO, respectiv XCM unde se aduna majoritatea concurentilor de top din tara si de peste hotare.

Am ajuns inca de vineri la Paltinis deoarece prietena mea Catalina care este membru al echipei Scott Faresim Team, a fost voluntar si sambata la prima ora trebuia sa fie matinala cu treburile de organizare. Nu m-am dus cu gandul sa particip la etapa de XCO, dar am vrut macar sa ma dau pe traseu sa simt si eu nivelul de dificultate cu care s-au confruntat concurentii. Si pentru asta trebuia sa astept sa termine toate categoriile. Am stat in diferite puncte pe traseu, in special cele mai dificile, sa ma delectez cu dropuri si coborari abrupte la care cei mai multi concurenti nu au intampinat dificultati, mai ales cand a fost categoria elite, unde cei mai buni concurenti au aratat ce pot mai bine si am vazut ca POT.

Cu alte cuvinte, cei mai bine clasati participanti de la XCO ELITE au fost:

– Andre Gallis Thibaut : locul 1;

– Duca Bogdan : locul 2;

– Molnár Ede : locul 3;

– Logigan Lucian : locul 4;

– Moldansky Gerhard : locul 5.

On Slow -XCO-

Triada MTB Păltiniș started Saturday.Thibaut André-Gallis takes the win after Ede Molnár leads most of the race. Logigan Lucian on 4TH and Bogdan Duca on 2ND position.

Publicată de Triada MTB pe Sâmbătă, 27 iulie 2019

Dupa ce au terminat concurentii, am fost sa-i felicit la premiere, care din nefericire a fost intarziata de o ploaie torentiala si atunci mi-am dat seama ca si tura mea pe traseul de XCO s-a anulat; a plouat destul de mult, deteriorand considerabil traseul si nu am vrut sa risc stiind ca ziua urmatoare ma asteapta un concurs.

Dezamagirea mi-a disparut a doua zi cand m-am pus la boxa de start pentru traseul XCP de 40 Km cu 1390 m diferenta de nivel, nu am vrut sa ma arunc la XCM care are 81 Km cu aproape 3000 m diferenta de nivel deoarece nu ma simtem in forma maxima si nu stiam nimic despre traseu.
Pana sa se fluiere startul m-am regasit cu colegul de echipa Andrei Agusoaei, zis Agu, si am avut o discutie sumara despre ce poate sa fie dupa linia de start doar din auzite. Ne am incurajat reciproc si……
3.2.1. STARTTraseul incepe cu o bucla din traseul de XCO ( asa ca nu l-am ratat complet ) unde ai parte de niste pante, contrapante si sarituri care-ti pun zambetul pe fata de MTB-ist, dupa care mai treci odata prin poarta de la start si incepe traseul propiu-zis. Nu stiam la ce sa ma astept asa ca nu m-am hazardat sa trag tare ca sa vizualizez traseul cat mai bine.

Imediat mi-am dat seama ca ploaia de sambata si-a pus ampenta destul de bine cu balti generoase si cobarari cu pietroaie destul de alunecoase. Unii concurenti au fost luati de val sau s-au crezut mult prea increzatori in ei , asa ca inca de la prima coborare a inceput sa se cada si se cadea cum a zis si Memo… “ca la bacalaureat “.

Dupa primul rau a inceput urcarea si a fost urcare lunga si sustinuta pe drum forestier pietruit, aici m-am simtit destul de bine acesta fiind si atu-ul meu. La un moment dat traseul a intrat in padure unde peisajul s-a schimbat, urcarea a devenit mai “plata” si peisajul mai interesant cu ceva balti si radacini. In mintea mea am zis ca traseul este lejer nestiind ce ma asteapta.

Dupa ce s-a terminat zona prin padure, am ajuns la partea unde daca esti bun pe catarare esti rasplatit, cu alte cuvinte, ai in concurs KOM pe urcarea asta esti felicitat si premiat. La inceput mi s-a parut “urcabila”, pana cand elevatia crestea in grad si terenul aluneca din ce in ce mai tare asa ca toti din grupul cu care mergeam ne-am pus pe PUSH si am impins pana am scapat de bolovani si macar puteai sa stai pe bicla.

Aproape de varful catararii m-am intalnit cu colegul meu de la BikeHouse, Stoian Victor si am schimbat doua vorbe de incurajare la punctul de alimentare ce despartea cele doua trasee XCM si XCP, el fiind la tura lunga. Dupa o alimentare strasnica incep o urcare printr-un “gol alpin” sau cel putin asa arata, destul de interesant, cu o gramada de bolovani , dar dupa urcare urmeaza coborarea, mult mai grea , bolovanii se mareau, santurile ascunse de iarba mareau intensitatea si adrenalina pana am intarat iar in padure si acolo au inceput “treptele”. Eu ma cam feresc sa cobor cu bicicleta scari abrupte dar pot sa zic ca am invatat. Radacini peste radacini care au facut 1-2 Km de scari. Concursul a inceput sa-si arate coltii si atunci am inceput sa-mi dau seama ca e doar “pentru oameni mari ! ”

Dupa ce am scapat de scarite, a inceput urcarea pe un drum forestier pietruit unde mi-am dat seama ca pedalez din ce in ce mai greu si asta “datorita” unei pene. Fara camera am incercat sa umflu roata dar tot scapa aer, atunci mi-am dat seama ca am uitat sa completez cu solutia antipana FAKIR care m-a scos din bucluc de nenumarate ori . Asa ca am cersit o camera si un concurent inimos mi-a oferit una , din pacate nu i-am retinut numarul de concurs din cauza oboselii, iar acum ii sunt dator cu o camera si cu o bere sau o naveta ca m-a salvat, sper sa ne gasim la alte competitii sa-i multumesc.

Dupa ce am rezolvat cu pana m-am intalnit cu alt coleg, Ion Boncea de la Explorer Bike Team cu care am pedalat cea mai mare parte din concurs pana la finish .

Facusem 25 de km din concurs si nu aveam nici cea mai mica idee de ce ma astepta , coboarari prin paduri cat se poate de tehnice, rock-garden-uri interminabile, nu imi mai simtem mainile de cat “dansa” bicicleta sub mine. Dar a fost fantastic, privelistile au fost de vis , padurile salbatice, am trecut prin 5-6 rausoare si paraiase si chiar mi s-a parut o mare aventura pe doua roti! Un adevarat concurs montan !

Traseul se termina cu o bucata din traseul de XCO, fix cu partea aia faina cu pante si contrapante care iti mai pun o data zambetul pe buze chiar daca a fost greu ce ai lasat in urma. Nu degeaba zice toata lumea ca e cel mai greu concurs de la noi!

In concluzie pentru a participa la acest concurs eu zic ca trebuie sa fii de nivel mediu spre avansat, sa ai bicicleta decenta si sa-ti placa mtb-ul. Asa ca daca bifezi aceste lucruri sau nu neaparat, CLAR este de incercat!

Lupta s-a dat la tura lunga care a fost castigata de Blazso Marton de la Carcover Racing Team, urmat de colegul sau, Duca Bogdan, iar pe pozitia a treia, Burța Roberto de la Scott Faresin Mountain Bike Racing Team.

Iar podiumul feminin a fost reprezentat de catre: Hilbert Suzanne NoMad Merida CST locul 1 urmata de Muresan Manuela locul secund si a treia pozitie ocupata de Bondor Salome de la NoMad Merida CST.

Felicitari tuturor participantilor care s-au bucurat de acest fantastic concurs !

Cam acesta a fost prima mea experienta la Triada MTB Paltinis 2019 ! Dar mai urmeaza si altele… ”

Organizatorii ne-au trimis si ei cateva randuri care fac referire la evenimentul din 26-28 iulie 2019:

A 2-etapă a Triadei MTB 2019 s-a desfășurat în weekend la Păltiniș/Sibiu reunind aproape 300 de pasionați ai ciclismului montan. Evenimentul este unul deja consacrat în calendarul intern și face pași importanți spre recunoașterea internațională.

În ziua de sâmbătă au fost programate competițiile de XCO (proba olimpică de mountain bike), concursurile fiind etapă a Cupei Naționale a României de XCO. Primii care au luat startul au fost copiii între 11 și 14 ani, au urmat amatorii și sportivii master iar începând cu ora 15 au concurat riderii categoriei Elite.

La Elite a câștigat francezul Andre Galis Thibaut urmat fiind de Bogdan Duca (CarCover Veloteca Racing Team) și Ede Molnar (Dinamo BikeXpert SuperbetRacing Team). Deși se anunța un duel interesant între Thibaut și Molnar, cei doi intrând împreună în ultimul tur, românul a făcut o pană fiind nevoit să se mulțumească doar cu locul 3. La feminin a câștigat Suzanne Hilbert (NoMad Merida CST). Competiția Elite a fost parte a calendarului internațional UCI în acest an, primii 10 sportivi acumulând puncte în clasamentul UCI.
Rezultatele complete pot fi vizualizate aici
: http://cronometraj.racetecresults.com/results.aspx?CId=16648&RId=4048&EId=4

Deși duminică la startul celei de-a 12-a ediții a Geiger MTB Challenge s-au aliniat mai mult de 200 de concurenți doar 56 au avut curajul să dea piept cu traseul de maraton, probabil cel mai greu traseu din România și printre cele mai dificile din lume la această disciplină. Doar 42 au reușit să și termine concursul. Au fost 8 abandonuri și 5 concurenți care nu s-au încadrat în timpii limită din anumite puncte ale traseului, dar din fericire nu au fost accidente grave.

Munții i-au întâmpinat pe concurenți cu o vreme excelentă de la start până la finish. Traseul din acest an a fost în mare parte similar cu cel din 2018 ajungând până sub vârful Cindrel la peste 2.000m altitudine. Urcări interminabile care au însumat peste 3.000 de metri, coborâri lungi și foarte tehnice, bolovani, rădăcini, râuri, toate aceste ingrediente au făcut parte din meniul servit de concurenți. La final, deși foarte obosiți, toți au catalogat traseul drept cel mai greu dar și cel mai frumos din România.

Ungurul Marton Blaszo (CarCover Veloteca Racing Team) a teminat primul la maraton cu un timp de 4 ore 56 de minute, urmat de câștigătorul de anul trecut, Bogdan Duca (CarCover Veloteca Racing Team). Roberto Burța (Scott Faresin Team) a avut o revenire incredibilă terminând pe locul 3 după ce la jumătatea traseului se zbătea undeva pe locul 7-8.

Deși traseul este unul extrem de dur au fost și 4 fete care au reuși să-l termine și care trebuie neapărat menționate aici. Suzanne Hilbert (NoMad Merida CST) a fost prima, urmată de Manuela Mureșan, Salome Bondor (NoMad Merida CST) și Alexandra Vulpe (Evergreen Biking Team).

Pe traseul scurt, cel de 41 de kilometrii, cei mai rapizi au fost 2 sportivi de la categoria Juniori care au o evolutie foarte bună în ultima vreme. Primul a fost Rareș Alecu (NoMad Merida CST) urmat de Răzvan Grec (Măgur Cisnădie).

Clasamentele complete ale zilei de duminică pot fi găsite aici: http://cronometraj.racetecresults.com/results.aspx?CId=16648&RId=222&EId=2

Triada MTB Păltiniș este cofinanțătă de Consiliul Județen Sibiu și organizată de Scott Faresin Team, sub egida Federației Române de Ciclism. Sponsorii evenimentului: de ZuzuFit, TIEMME, FARESIN, URGO, SCOTT, GEIGER, OPTcycling, MAPEI, BOSCH, SANTAL, POWER BAR, POLAR, AVstore.ro, SHIMANO, KENDA, ACTION SPORT.

Arena Platoș Păltiniș a fost și în acest an gazda zonei de start/sosire și a tuturor activităților din jurul acesteia.

O parte din trasee au fost alese și pregătite în colaborare cu Direcția Silvică Sibiu. “

Urmeaza acum sa asteptam al treilea act al Triadei MTB care, cel mai probabil, se va desfasura in luna septembrie a acestui an.