Maratonul Dunarii a incheiat sezonul competitiilor de MTB in 2018

Duminica, pe 4 noimebrie 2018, la Prundu in judetul Giurgiu s-a desfasurat ultima cursa de MTB din acest sezon. O mare parte dintre colegii nostri au reusit sa fie prezenti la a 5-a editie a acestei competitii care a beneficiat de vreme surprinzator de frumoasa pentru inceputul lunii noiembrie. Termometrele au indicat temperaturi de 25-26 de grade Celsius. Totul a fost impecabil la Maratonul Dunarii.

de Razvan Tincu

In urma cu doar un an, fix pe 4 Noiembrie luam startul in prima mea cursa in tricoul Bike FM, pe atunci la Bucuresti MTB Race. Si ce mod mai bun de a sarbatori primul an cu colegii mei, daca nu la o alta cursa, de data asta Maratonul Dunarii by Razvan Juganaru si Riders Club.

Ne intalnisem vineri la o bere sa ne organizam pentru cursa de duminica si bine am facut pentru ca l-am atras si pe Janos “in cursa”.  A cam lipsit sezonul asta si ne era dor de el. Am stabilit clar strategia de echipa pentru duminica si am respectat toti pasii pentru a obtine rezultatele dorite. Se stia clar cine ia gratarul, cine cumpara carne, care e responsabil cu berile.

Totul a mers “ca pe roate”. Memo a luat masina de suport de la Bike House si a mai adunat inca vreo 3-4 baieti cu el, restul am venit grupati care cum am putut. Drumul, la ora 8 era perfect liber, ceata abia se ridicase si peisajul era atat de frumos incat nici nu puteam gasi o varianta mai buna sa ma relaxez inainte de cursa.

Am ajuns toti pe la 9, asa cum planuisem pentru a avea timp sa organizam zona echipei, cort, steaguri, banere, scaune, bike-rack.

Dupa o verificare rapida a bicicletei si cateva ture de incalzire prin zona ne-am asezat la start si l-am asteptat pe Jughy sa numere de la 10 la 1. A urmat un moment de reculegere in memoria colegului de la Giant, Vlad Manescu, dupa care am luat startul in ultima cursa de MTB din acest sezon.

S-a plecat la gramada cu toate nivelurile, dar a fost un start festiv, asa ca s-a mers cat de cat prudent, pe primii 3 km dupa care s-a dat drumul la trenulete. 😊 Au urmat cativa kilometri de asfalt unde s-a mers “blana”. Cine a reusit sa prinda un trenulet a reusit sa mearga cu peste 40 km/h pana la intrarea pe off-road.

Pe prima urcare ne-am rasfirat cum era de asteptat si ne-am si linistit un pic cei care plecasem prea tare. A urmat partea frumoasa a traseului, cu cateva urcari si coborari, dupa care am avut de tras pe plat cu vant de fata pana inapoi spre Prundu. La fel ca la inceput, cine a reusit sa prinda un pluton a avut viata mai usoara, insa o data cu avantajele mai apar si dezavantaje, cum ar fi sa gresesti drumul. Daca se duce gresit primul, se duc toti si uite asa am reusit sa ratam o curba la stanga iar la intoarcerea pe loc am pus piciorul jos si cel mai groaznic carcel m-a rapus pentru cateva secunde, suficient cat sa pierd plutonul in care era si colegul meu, Victor.

Ramas in urma am reusit sa ma agat de alt grup cu care am venit pana la finish. Am terminat cursa cu bine in 1:49.01, la 3 minute dupa Victor, al 10-lea la categoria mea de varsta, Nivel 2.

Ce poate fi mai frumos decat o bere rece la final de cursa? Multumiri speciale Cosmin Meleca pentru daruire, poate intr-o zi o sa-ti pot returna favoarea cine stie poate din postura de colegi de echipa. 🙂

Rand pe rand au aparut si ceilalti colegi si ne-am adunat cu totii in cortul echipei pentru “procesul etapei”.

Incet, incet au aparut si berile, gratarul a inceput sa scoata fum si sarbatoarea finalului de sezon era in toi. Pentru ca totul sa fie perfect, Bike FM a ajuns si sus pe podium datorita performantelor incontestabile ale lui Adrian Mihaiescu, locul 2 la categorie, nivel 3.Bravo Adiiii!

Asa s-a incheiat inca o cursa organizata impecabil de Razvan Juganaru si Riders Club, o cursa nu foarte tehnica, dar in care trebuie sa tragi un pic de tine si in care vantul joaca un rol important.

Multumesc tuturor colegilor pentru un an formidabil in aceasta echipa, este o bucurie imensa pentru mine sa particip alaturi de voi. Sper ca 2019 sa fie un an cel putin la fel de bun pentru toata lumea.

Chiar daca sezonul de MTB s-a cam incheiat, ne vedem saptamana viitoare la Road Grand Tour Puciosa -The WALL, ca sa incheiem si sezonul de sosea.

Cine are rabdare si este curios, poate vedea filmarea mea de pe ghidon cu doar o ora si 15 minute din cursa, atat a tinut bateria la GoPro.