Noutatile de la Prima Evadare 2017

Dupa ce in anii trecuti multi dintre concurenti s-au plans de faptul ca traseul de la Prima Evadare devine destul de greu de parcurs in conditiile in care ploua ceva mai mult in zilele dinaintea concursului organizatorii, echipa Nomad Merida CST, au luat pozitie si au rezolvat problemele in zonele in care traseul tranziteaza zone cu pamant argilos care in cazul in care ploua se lipeste de roti si le incarca atat de tare incat pentru concurentii mai putin antrenati devine imposibil sa mai poata pedala sau le este foarte greu.

Duminica, 7 mai, a fost organizat evenimentul clasic deja, Recunoasterea oficiala a traseului de la Prima Evadare, in cazul de fata, editia 2017. Echipa Nomad Merida CST nu doar ca a asigurat asistenta pe traseu, tehnica, de socializare, de incurajare, puncte de alimentare peste tot pe traseu, etc. dar a si pregatit cateva autobuze care sa-i aduca inapoi, la Academia de Politie – locul de start la Prima Evadare, pe cei care din cauza oboselii nu puteau parcurge traseul inapoi spre Bucuresti pe bicicleta. Autobuzele au fost mai mult decat binevenite pentru ca in jur de ora 17:00 a inceput ploaia la Snagov. Practic, calatoria cu autobuzul inapoi langa padurea Baneasa, te scutea de o pedalare prin ploaie pe o distanta de aproximativ 35-40 de kilometri pe DN1. Totul, fara costuri pentru participanti. ( Multumim pe aceasta cale pentru tot ce ne-ati oferit pe traseu dar si pentru calatoria cu autobuzul. 🙂

Iata cum a fost la recunoastere:

 

Despre traseu se pot spune urmatoarele:

Prima parte a lui, cea din Padurea Baneasa, avea putin noroi, dar nu lipicios, ceea ce ne face sa credem ca si in caz de ploaie nu vor fi probleme acolo.

Imediat ce se traverseaza centura se merge printr-una din bateriile ce serveau in trecut pentru apararea Capitalei, asa ca peisajul devine foarte frumos, iar la iesirea din fort se trece peste un pod din crengi construit cu mare maiestrie peste un parau. Iata cum arata:

Traseul continua spre stana unde la un moment dat face un usor viraj spre stanga pentru a ocoli trecere prin mijlocul ei. Acolo, dar si cateva sute de metri inainte, traseul este pietruit si compactat.

Se traverseaza soseaua si se intra intr-o alta parte a traseului care are multe zone pietruite si compactate, in special in locurile unde erau probleme in caz de ploaie in anii trecuti.

Continuam in aceeasi nota pana la Palatul Ghica. Practic, toata zona aeroportului va fi pietruita pana in ziua concursului. Nu uitati sa admirati fantana pana ajungeti la palat. E pe stanga. 🙂

Dupa ce treci de palat si traversezi podul dintre cele doua lacuri, imediat ce faci stanga, acel drum de pamant argilos unde foarte multi concurenti au avut probleme anul trecut este in lucru si cel tarziu pana in ziua concursului, pe 21 mai, dar cu siguranta mult mai devreme, va fi pietruit si compactat.

Continuam si iesim pe sosea la Laguna Verde dupa care intram din nou in padure in acel loc unde tot timpul e arat. Anul acesta a fost creata o poteca prin stanga care ocoleste mare parte din zona arata. Se continua pe o zona care a fost arata anii trecuti dar nu si in acest an. Se iese din padure si ajungem in zona caselor pe stanga. Continuam pana cand avem case pe dreapta si, chiar inaintea lor se face dreapta, spre o noua poteca ce continua pe sub pod si iese printr-o gradina dincolo de drumul spre EdenLand, pentru a nu expune concurentii la traficul destul de aglomerat in week-end pe soseaua pe care se venea la editiile trecute. Iata cum arata noua punte:

Intram in padure si inaintam spre „crocodili”. Acolo, la fel ca in anii trecuti se poate merge si in caz de ploaie pentru ca noroiul nu incarca prea tare rotile, ajungem la podul care tranziteaza acel parau care iese din lac si urcam spre calea ferata unde e cel de-al doilea punct de alimentare.

De aici incolo traseul este cel din anii trecuti.

“Traseul in caz in caz de vreme umeda va mai avea 3 schimbari, ceea ce face ca traseul sa aiba 85% sosea, iarba, sau piatra si doar ultimii „crocodili”. O sectiune de 800m si ultimii 6km vor fi pe poteca de pamant. Ultimii kilometri se altereaza mai greu pentru ca vin mai rar concurentii.

Cele 3 schimbari importante:

    1. Din spatele aeroportului se merge ca in 2011 pe sosea pana la calea ferata si apoi pe drum de iarba pe langa calea ferata pana aproape de palat. Drumul e foarte frumos, ne-ar fi placut sa-l introducem si in traseul clasic. 
    2. Dupa „Laguna Verde” si drumul pietruit de langa lacul palatului se merge pe drumuri de piatra si iarba, din Balotesti ocolind total zona in care a fost aratura in anii trecuti si pe potecile alternative.
    3. Un drum de piatra prin padure, pe care il mai refacem, si care duce pana la 6 km inainte de finish, de unde incepe o poteca destul de rezistenta la vreme rea. – Daniel Sardan – Organizator Prima Evadare

Cele doua variante de traseu vor fi publicate intr-o forma grafica mult mai usor de inteles pe site-ul oficial al competitiei, www.primaevadare.ro, pe pagina de Facebook Prima Evadare sau pe evenimentul creat pe Facebook. Tot aici veti gasi informatii actualizate despre concurs.

Mai jos un film despre cum arată aproape fiecare secțiune din traseul clasic. Câteva noutăți despre ce s-a mai făcut la el, și uneori, un mic istoric al zonelor parcurse. Se poate vedea atât noua potecă și podul de la fort, cât și coborârea cu podul de la CP7. Aceasta e varianta clasica a traseului, filmata pe 6 mai. Mai este pregatita una pentru vreme mai umedă.

Ne vedem pe 21 mai la Prima Evadare 2017.

PONT: E foarte posibil ca aceasta editie de Prima Evadare sa fie transmisa LIVE INTEGRAL!!!!

Bike FM va fi acolo! Memo va va incuraja de la Palatul Ghica. 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *