Absa Cape Epic 2018 – a saptea etapa – ULTIMA! – LIVE UPDATE

Astazi Absa Cape Epic 2018 ajunge la final.

MAREA FINALA! Va fi greu de uitat: intre 67 si 70 de kilometri cu 2000 de metri diferenta de nivel.

Aceeasi fata a muntelui pe care au pedalat in ultimele doua zile:

Am tras cu ochiul si la aceasta etapa:

Nu lipseste nici astazi relatarea din teren de la Razvan Juganaru:

” Ziua 7 – etapa 6 …noi am vrut, dar ele nu au mai vrut 😆
Chiar asa…noi am vrut dar picioarele nu au mai vrut. Greu domnule, greu dupa atatea zile de fuga prin conditii diferite.
Vremea este foarte ciudata aici. Intr-o zi alergi la 40 grade in alta iti dardaie chilotii pe tine pe la 20 cu ploaie. Spre exemplu acum ploua si sunt 15 grade …stam cu gecile pe noi iar corturile au inceput sa se ude. Noaptea e foarte frig si ziua mori de cald. Daca ai nori scade super tare temperatura, daca e soare te prajesti ca pe gratar. Niciodata nu stii cum sa te imbraci sa fie bine. Chiar ma intreb cum traiesc cu asta oamenii de aici. Ma uitam ca ei sunt imbracati gros indiferet de vreme. Ciudat.

Azi am avut surpriza sa gasim aici Loganul sub marca Nissan. Este identic doar ca are stema schimbata si volan pe dreapta. 🤨
Nu stiu daca v-am povestit dar de fiecare data cand mergem la masa trece pe la noi, de fapt pe la toate mesele, bucatarul sef si ne intreaba despre mancare si lucruri legate de acest subiect. Mi se pare foarte tare ca da atentie tuturor riderilor. Este un om de nota 10, modest si pus pe glume …si este nimeni altul decat bucatarul sef al echipei profesioniste Quick Step.
Atmosfera prin race village este tot mai relaxata …si obosita totodata. 😜

Toata lumea se resimte si asteapta sa se termine. Pentru majoritatea de aici este experienta vietii. Este o cursa foare grea pentru oricine ia startul deoarece nu este vorba doar de pedalat ci si de toate celelalte conditii de aici.
Am mai stat de vorba cu diferiti oameni din diferite locuri si am avut bucuria sa aflu ca unii au auzit despre „Carpathianul” de la noi. Suna bine. 🤣 La trasee stau foarte bine si au extrem de multe locuri lucrate si facute special pentru bicicleta. Aici este locul unde am vazut cel mai mult single track la un loc. Daca ar fi sa compar noi nu avem multe trasee preparate de om dar avem foarte multe naturale, iar la peisaje stam extraordinar fata de ei. Si la apa. 😆 Apa de aici are un gust de $%^#@, chiar si aia imbuteliata. Se zvoneste ca peste 150 de persoane au avut probleme cu stomacul. Nu au apa imbuteliata decat la masa de seara, iar in rest au pus un container frigo special pentru noi. Ei zic ca e potabila iar lumea bea de acolo. Sincer sa fiu eu nu m-am riscat deoarece stiu ca sunt sensibil la stomac, dar si daca nu as fi tot nu as incerca. 😁

Ce am mai vazut pe aici interesant este ca dupa ce termini cursa te asteapta cativa baieti cu prosoape umede, ti le pun pe ceafa si te maseaza putin. Stiu ca am mai spus asta doar ca azi, deoarece a fost racoare ne-au asteptat cu ele inmuiate in apa calda. Interesant. 🧐 Si ce ar mai fi de remarcat este ca stiu sa scoata bani din orice. Au un magazin mobil cu tot felul de lucruri brand-uite cu sigla concursului. Bineinteles ca toate sunt scupe dar profita ca oamenii nu pleaca fara o amintire. 😈
Etapa de azi a fost mai scurta, adica 79km cu 2000 diferenta de nivel, dar foarte grea. Dupa cum preconizam, toata lumea a tras tare sa mai schimbe prin clasamente si iar s-a lasat cu fuga. Problema este ca toti suntem obositi si incep sa apara multe erori. De exemplu azi un rider a foat luat cu elicopterul dupa ce a cazut foarte rau. Cateva echipe s-au agatat intre ele si au cazut in pluton. Foarte multe greseli. Pentru noi este foarte important sa terminam intregi si de aceea nici nu am fortat foarte mult pe coborari …nu ca as fi avut prea multe sanse in conditiile date. 😂😂😂

Traseul a fost foarte misto. Am mers aproximativ 90% pe single track-uri care si la deal si la vale erau super virajate. Ne-am simtit ca intr-un carusel. Am profitat de aceasta ocazie si ne-am bucurat de el cat am putut de mult. Din pacate prea multe nu am putut sa facem azi deoarece picioarele nu ne-au mai ajutat. Se simte oboseala acumulata. Nu am mers rau dar nu am putut profita de avantajul pe care ni l-am creat in prima parte a traseului cand din pozitionarea corecta in pluton am reusit sa ramanem cu cei din frunte.

Oricum nu cred ca se vor mai face schimbari majore in el deoarece diferentele de timp sunt destul de mari. Chiar ma amuzam pe traseu cu Karina ca ne simteam binisor dar picioarele mergeau invers…noi vroiam cu ele dar nu vroiau ele cu noi. 😂😂😂 Am avut parte si de o faza amuzanta in cursa cand cu 10 km inainte de final Karina mi-a spus ca ea nu prea mai poate si eu i-am raspuns ca nici nu are rost sa se gandeasca la asta deoarece este ca si acasa. Numai bine ca ultimii 4 km am prins echipa din Elvetia de pe locul 8 in clasamentul general si i-am spus Karinei ca dupa calculele mele daca ii batem terminam pe 9. Dar am stat cam prost cu matematica si ne bateam pentru locul 11 …si i-am ars. 😜 Ciudat este ca dupa asta nu am mai putut sa o opresc decat la final …ziceai ca i-a furat careva telefonul si fuge sa il prinda. I-am spus ca daca ii spuneam gluma asta din prima etapa acum eram campioni. 😂😂😂
Mai avem maine o etapa de 67 de kilometri tot cu 2000 diferenta de nivel si am scapat. Fac pariu ca si maine or sa fuga zepzecii de o sa imi montez centura de siguranta.🤪 Sper sa fie un traseu frumos.
Aaaa da, era sa uit. Azi pe traseu pe o urcare intr-o padure statea un tip singur si ne privea de pe margine tacticos asezat pe un scaun alaturi de un pahar si o sticla de vin rosu. Cand l-am vazut imi venea sa ma bag la o degustare. Fac pariu ca au vinuri bune ca e plin de vii pe aici …incerc maine unul si va povestesc cum a fost …eventual inainte de start sa am avant. 😅😅
Ma bag la somic ca dimineatza vreau sa impusc cimpoiarul. 😂

Si l-a „impuscat”. Iata dovada:

Putem sa aruncam o privire si peste cateva momente ce au marcat editia din 2018:

08:41 – Astazi vin mai putine vesti din Africa de Sud. Probabil din cauza ploii. Noi suntem insa cu ochii pe ei. 🙂

09:00 – Acum s-a dat primul start al zilei. Asta inseamna ca in Africa de Sud nu s-a schimbat ora sau ca au amanat startul. Urmeaza sa aflam.

10:32 – Sunt ceva incercari de preluare a conducerii in mod evident in fruntea cursei insa deocamdata nimic concret. Cert e ca cei de la Cannondale Factory Team au ramas in urma destul de mult.

10:33 – Intre timp a inceput transmisa live a finalei:

11:48 – Trek Selle San Marco 2 ( Fabian Rabensteiner cu Michele Casagrande ) au castigat etapa de astazi.

11:49 – Pe 2 au venit InvestegSongoSpecialized ( Jaroslav Kulhavy cu Howard Grotts ). Chiar si asa castiga Absa Cape Epic 2018.

11:50 – Pe 3 au incheiat etapa Canyon Topeak ( Alban Lakata cu Kristian Hynek ) care urca o pozitie in clasamentul general pana pe 2.

12:32 – La feminin etapa a fost castigata de PMRA/CSA Racing Margot ( Margot Moschetti cu Raiza Henrique ).

12:34 – Pe 2 la feminin au venit dormakaba ( Candice Lill cu Amy Beth Mcdougall ).

12:37 – Iar pe 3 Ascendis Health ( Sabine Spitz cu Robyn De Groot ).

12:40 – InvestecSongoSpecialized (Annika Langvad cu Kate Courtney ) au mers foarte precaut astazi si au incheiat cursa pe 4, dar raman pe locul 1 la general.

13:16 – Catalin Sprinceana cu Hans Comyn au terminat etapa in 3:57:13.

13:20 – Tocmai a avut loc si o cerere in casatorie la linia de finish. E drept ca se pot baza pe termen lung unul pe celalalt dupa o cursa ca Absa Cape Epic:

13:27 – Au terminat cursa si Karina Bonta cu Razvan Juganaru. Am avut chiar deosebita placere de a-i vedea in transmisia live de la final cum Razvan a scos steagul Romaniei si impreuna, tinandu-se de el, au trecut linia de finish. Bravo! Felicitari, Dinamo BikeXpert Racing Team!