Absa Cape Epic 2018 – a sasea etapa – LIVE UPDATE

Penultima etapa de la Absa Cape Epic 2018! Pentru azi este pregatit un traseu desi destul de scurt, in comparatie cu cele de la inceputul acestei competitii, foarte abrupt: in 76 de kilometri se vor aduna 2000 de metri diferenta de nivel.

Potrivit gdului tehnic ziua de astazi e numita ” ziua de distractie”. Vom vedea daca e adevarat.

Si astazi concurentii vor pedala pe aceeasi fata a muntelui pe care au concurat ieri. Posibil sa se intersecteze cu aceleasi trasee.

Iata ce-i asteapta pe cei ramasi in competitie:

Avem si astazi relatarea din „teren” via Razvan Juganaru:

” Ziua 6 – etapa 5… un fel de plimbare 😜
Inainte de toate vreau sa va spun ca ma pregateam sa scriu aici si am dat un ochi pe Facebook sa vad ce mai zice lumea, cand colo imi scrie ca maine sa imi iau umbrela ca la Wellington ploua si sunt 18 grade. Ba esti nebun… pai nu mai inteleg nimic. Azi ma simteam ca o ceafa bine perpelita pe gratar (pe la vreo 40grade) si maine ii da cu ploaie….si pe deasupra imi si inchipui cum o fi sa iau startul cu umbrela dupa mine .😂😂😂

Spuneam mai sus “un fel de plimbare”. Pai, da. Dupa atatea zile in care am stat cate 6 ore in cursa, azi, dupa mai putin de 3 ore, m-am trezit prea devreme la cort si mi-a dat cu radical. 🤣 Unde mai pui ca am dormit ca sefii aia mari pana la 6.45 Ce sa mai, dezmat total. 😜
Adevarul este ca nu a fost chiar o plimbare. Am avut 39 kilometri cu aproximativ 1500 m. Toti numai in soare. Ne-a cam sarit basca…
Startul a foat interesant si pe repede inainte. Am plecat in cursa la fiecare 15 secunde. A fost tare pentru ca gaseai rideri pe tot traseul.

Ne-am facut noi planul cum sa abordam cursa si am zis ca ne ajunge un singur bidon deoarece la jumatate avem punct de alimentre. Ce sa va zic…proasta alegere, era cat pe ce sa ramanem fara apa. Era atat de cald ca simteai cum iti iau foc mainile. Cand am ajuns la hidratare cred ca am baut juma’ de sticla de cola fara sa respir…dupa care m-a durut capul juma’ de ora ca era cu gheata si imi ingetasera sinusurile…niste profesionisti, ce sa zic. 😂😂😂
Partea buna a zilei a fost ca azi Karina s-a simtit mult mai bine. Acum nu stiu daca a zis asa de frica sau chiar asa a fost. 🤪 Picioarele au fost mult mai ok si burta mult mai bine decat a lui Cata (care merge de 100 de ori/zi la buda 😂😂😂) …exagerez acum dar ne place sa facem haz de necaz. 😜 De la inceput am plecat mai lejer si am incercat sa crestem ritmul treptat deoarece nu stiam cum va fi. Nu a fost perfect dar a iesit bine. Din pacate nu am putut sa tinem pasul cu echipa din China si am pierdut ceva timp dar am castigat fata de alte echipe. Per total a iesit bine, zic eu, dupa ziua de ieri. Am impuscat un loc 11 si am mai urcat un loc la general.
Partea funny a zilei a fost ca pantoful Karinei s-a rupt si incepuse sa intre in panica deorece ii scapa piciorul din el. Noroc ca am avut la noi bride si i-am tras sireturi de lux…acum doarme cu ei ca nu a putut sa ii desfaca. 😂😂😂 Recunosc ca ideea de a introduce in trusa de traseu a catorva bride a fost a lui Cata…si iata cat de mult ne-au folosit. Apropo de asta, aici nimeni nu pleca in cursa fara o gentuta legata de sa cu lucruri necesare. Riscul sa ai probleme este mare si e bine sa fii pregatit sa iti poti repara singur bike-ul daca ai nevoie.

Traseul de azi a fost foarte misto. A fost greu cu multa urcare in soare dar a avut multe sectiuni de single track cu flow foarte misto amenajate atat la deal cat si la vale. Ultima a avut vreo 5 km cu S-uri super tari si ne-am dat ca zeii…ne-a placut la nebunie. A fost prima data cand pe coborare am prins pe cineva din spate. Nu stiu ce a patit Karina 🧐dar nu am insistat sa o intreb…poate ii tine D-zeu obiceiul si ma bucur si eu de coborari 😆😆😆
Dar sunt destul de dusi cu pluta astia…aveai un single track pe la jumatate de abia incapeai, iar in dreapta un hau de pana in vale nu te mai opreai. Ce o fi in capul lor de nu pun ceva protectii acolo chiar nu inteleg.
La final, cand ajungi, e partea cea mai frumoasa e ca te asteapta niste baieti cu prosoape ude pe care ti le pun pe ceafa si te maseaza putin…dupa caldura aia zici ca l-ai luat pe D-zeu de un picior si iti vine sa il pupi pe nenea. 🤨 Apoi intri intr-un cort cu ventilatoare cu aburi unde gasesti tot ce ai nevoie de la mancare pana la recovery si unde nu au acces decat riderii. Mai bine de atat nu poti sa fii primit…sau poate cu doua cadane…de caciula. 😏
In rest azi a fost super bine. Am avut timp suficient de recuperare, masaj la discretie si ne-am permis si un somnic de juma’ de ora.
Acum sper sa ne prinda bine in etapa de maine. 😜 Va fi una destul de scurta, de vreo 76 de km si sunt sigur ca se va fugi ca la Rovine. De ce? Pentru ca toti care au ajuns pana aici stiu ca pot termina oricum si vor incerca sa forteze ca sa mai urce in clasamente. Asa ca sa vedeti voi fuga in astea doua zile de nu ne mai trebuie nimic. Noi vom incerca sa stam cat mai in fruntea plutonului si sa profitam de greselile celorlalti. Acum sper sa ne si tina. Oricum daca va exista o oportunitate cu sigurata vom incerca sa profitam de ea. Dar ramane de vazut. De aici in sus in clasament va fi foarte greu sa urcam deoarece toti sunt foarte puternici. In primul rand ne vom bucura de cursa si apoi vom mai vedea.
Hai somn usor sa aveti ca maine ma alearga cimpoiaru. 😂😂

08:52 – De aici au plecat toti in aceasta dimineata. Bine, aproape toti pentru ca unii rideri stau la hotelurile din Wellington.

08:56 – In cursa ati vazut zilele acestea tricouri cu imprimeu de leopard, asa numitii „leoparzi”. Acestia sunt rideri UCI care au ramas fara partener dar au ales sa continue cursa.

08:59 – Destul de innorat si rece in aceasta dimineata. E posibil ca riderii sa aiba parte de ceva ploi usoare pe traseu.

09:03 – A inceput transmisia live a etapei de azi:

09:07 – Fumic cu Avancini conduceau cursa la punctul de alimentare de la kilometrul 39. Nu a durat mult pana au fost depasiti de „expresul de Cehia” ( Kulhavy) cu Grotts.

09:42 – Investec Songo Specialized conduc cursa in acest moment.

10:09 – Si astazi s-a incheiat destul de repede etapa. InvestegSongoSpecialized ( Jaroslav Kulhavy cu Howard Grotts ) au castigat-o.

10:10 -Pe 2 astazi Trek Selle San Marco 2 ( Fabian Rabensteiner cu Michele Casagrande ) iar in pozitia a treia Cannondale Factory Racing ( Manuel Fumic cu Henrique Avancini ).

10:30 – A inceput sa ploua in Wellington. Asta inseamana ca sportivii romani de la Dinamo BikeXpert Racing Team e posibil sa prinda si ei ceva stropi pe traseu.

10:56 – La feminin InvestecSongoSpecialized (Annika Langvad cu Kate Courtney ) obtin a saptea victorie la rand la Absa Cape Epic.

11:02 -Pe 2 la feminin s-au clasat Ascendis Health ( Sabine Spitz cu Robyn De Groot ).

11:22 – Pe 3 astazi au sosit PMRA/CSA Racing Margot ( Margot Moschetti cu Raiza Henrique ).

12:40 – Sportivii romani de la Dinamo BikeXpert Racing Team, Catalin Sprinceana cu Hans Comyn au terminat etapa in 4:28:27 iar la mixt, Karina Bonta si Razvan Juganaru in 4:43:44.