Vidraru Bike Challenge – a patra editie a fost greu de „tinut in frau”

A patra editie de Vidraru Bike Challenge a pus organizatorii la incercare. Dar au reusit sa gestioneze bine situatiile de criza.

In seara de dinaintea concursului o furtuna a spalat cele trei trasee pregatite. A doua zi dimineata insa era soare si se anunta o zi torida. A fost foarte cald. La ora 09:30 s-a dat startul si concurentii au plecat pe sosea pana la barajul Vidraru unde urmau sa paraseasca asfaltul si sa intre pe forestier. Urcarea pana la baraj n-a fost deloc simpla. Dar si peisajele sunt pe masura. Din pacate la putin timp dupa start a fost anuntata si prima accidentare serioasa. In acel moment unul dintre organizatori a plecat spre locul accidentului iar cei ramasi in zona de start/finish au incercat sa afle detalii despre starea persoanei accidentate. Pana sa ajunga ambulanta cu victima in zona de start a fost anuntata o alta accidentare. Dupa care inca una. Si tot asa pana aproape de finalul cursei.

Unii dintre concurenti cel mai probabil si-au supraestimat abilitatile si au renuntat sa pedaleze cu precautie. Acesta e motivul pentru care au fost atat de multe accidentari. Intr-unul dintre cazuri a fost vorba de o explozie la roata fata. Chiar si asa au fost foarte multe situatii de criza de gestionat. Putem spune ca organizatorii, Asociatia Adventuremania, au prioritizat si rezolvat foarte bine toate cazurile iar acest lucru a putut fi observat cu usurinta.

E drept ca pe fondul stresului cauzat de toate aceste situatii au incurcat clasamentele iar la festivitatea de premiere s-au produs cateva confuzii, insa in final s-au rezolvat toate erorile. Important e ca au avut maturitatea de a-si cere scuze pentru incurcarea clasamentelor si din cate stim absolut toate greselile au fost remediate. Nicio „onoare” n-a fost stirbita in final. Mai mult decat atat majoritatea concurentilor a apreciat felul in care a fost organizat concursul si traseele alese.

La final concurentii au fost asteptati cu activitati amuzante asa cum vedeti in gif-ul de mai jos  dar si cu o portie foarte serioasa de tocana.

Cei de la Nomad Merida CST au luat cele mai multe dintre premii, inclusiv locurile intai la masculin si femninin pe tura lunga, cea de 90 de kilometri. Kelemen Arpad a parcurs cei 90 de kilometri in 3 ore si 55 de minute in timp ce colega lui de echipa, Salome Bondor a terminat cursa in 5 ore si 18 minute. Lista completa cu rezultatele se poate consulta AICI.

Colegul nostru Marius Furceanu ne povesteste cum a fost experienta lui la Vidraru Bike Challenge:

” Vidraru Bike Challenge a fost una din competitiile pe care voiam sa le bifez neaparat anul asta. Era pus de multa vreme in calendar la loc de cinste. Cu toate astea era cat pe ce sa nu ajung sambata la linia de start.

Am reusit totusi ajung vineri seara aproape de miezul noptii in Arefu. Ne-am cazut la una din pensiunile din apropiere si bustean am fost pana dimineata.

Dupa o trezire anevoioasa si cativa kilometri pedalati pana la zona de ridicare a kiturilor de concurs in mintea mea era o lupta continua. Traseul scurt sau mediu?

Dat fiind faptul ca aceasta ar fi fost prima competitive calare pe noua bicicleta si prima experienta serioasa pe distributie 1×11, am ales varianta mai sigura, traseul scurt.

In capul meu era o plimbare mai alerta in mijlocul naturii alaturi de alti “nebuni” care n-au avut somn sambata dimineata. Trebuie sa recunosc ca n-a fost chiar asa. Diferenta de nivel m-a facut sa plang pe cateva segmente in care a trebuit sa urc in picioare pentru a putea inainta. Ce-i drept nici placa mea de 34T nu a fost cea mai buna alegere.

A fost o sectiune de urcare in care mi-a reaparut in cap si melodia care ma obsedeaza de 2 competitii incoace. Cand dau de greu incepe Smiley sa imi zornaie in cap, semn ca al meu corp incepe sa se resimta.

La punctul de alimentare de la km 16.5 si locul in care traseul scurt se desparte de cel mediu si lung mi-am reincarcat bateriile si am plecat din nou increzator in cursa. Stiam ca ce a fost greu a trecut si ca urmeaza in curand coborarea. Dupa o portiune de push bike, cateva urcusuri si coborasuri si o pauza de 20 de secunde in care mi-am permis impreuna cu un alt concurent sa admiram minunatia de peisaj, a venit si mult ravnita coborare.

Cativa kilometri de serpentine cu drum pietruit pe care trebuia sa tii serios de ghidon pentru a nu fi aruncat in decor, cateva radacini, cateva sleauri si apoi asfalt. Asfalt proaspat turnat care parca te ruga sa te duci la vale cat de tare poti si fiind o fire mai sensibila m-am lasat prada tentatiei pana aproape de final. Dupa inca 1.5 km de fals plat se arata si finish-ul unde Memo era din nou la datorie si responsabil cu voia buna si incurajari.

Ma declar multumit de aceasta cursa si cu siguranta voi reveni si la anul. „

Ne bucuram ca echipa Bike FM a avut cativa reprezentanti care au parcurs cele trei trasee. Felicitari colegilor nostri Ionut Mihaiescu, Marius Diaconescu, Dan Alin Barla, Marius Furceanu si Stefan Paul Slavila pentru prestatie.

Felicitari pentru implicare si partenerilor Vidraru Bike Challenge: XTB ONLINE TRADING, Ciuc, FitBit, Solaris, Conacul Ursului, BMW, Devron, Dental City, Spokes, SIS si Cumpana.