Bike&Like sau cum sa descoperi Romania

In sfarsit, la cea de-a patra editie a evenimentului Bike&Like am reusit sa ajungem si noi. E drept ca in fiecare an am fost invitati insa tot timpul se suprapunea cu un altul . Dupa ce am fost anul acesta sa descoperim Tara Fagarasului am decis sa nu ratam editiile viitoare „no matter what”. Si asta pentru ca Bike&Like este acel tip de eveniment care-ti aduce aminte de ce iti place atat de mult sa mergi cu bicicleta. Competitia in sine este provocatoare insa traseul de concurs poate fi insasi calatoria si descoperirea.

Timp de doua zile ne-am bucurat de un eveniment organizat exemplar la Fagaras. In ambele zile startul primei etape a zilei s-a dat de la Cetatea Fagarasului. Concursul e concurs si e ca la celelalte concursuri. Insa acest eveniment nu este destinat neaparat celor mai competitivi. Acesta este motivul pentru care ii sugeram pe aceasta cale organizatorului ca la editiile viitoare sa dea premiile in bani prin tragere la sorti. In ceea ce priveste „descoperirea Fagarasului” iata cum au stat lucrurile:

Sambata dimineata am ajuns in Fagaras. Stiam ca prima etapa este pe asfalt in mare parte pentru ca din cauza ploilor din zilele precedente s-a luat decizia schimbarii traseului pentru a evita zonele cu noroi excesiv. Am plecat din Fagaras dupa schimbarea garzii la cetate iar dupa cateva dealuri ne-am pomenit la Barcut. Ne-am lasat bicicletele si-am plecat sa exploram biserica fortificata iar mai apoi satul. Am intrebat unde gasim un magazin si cu bucurie am descoperit ca de acolo putem cumpara cas de vaca produs in sat. O minune! Am stat de vorba si cu oamenii care aveau un calm ciudat si chiar nefiresc pentru niste personaje care-si petrec mare parte din viata in Bucuresti. Mai apoi am fost invitati la masa. In meniu aveam tocana de Barcut; o tocana cu cartofi si carne de porc facuta la ceaun de barcuteni. Pentru noi. Doar pentru noi. Am intrebat cine a avut grija sa ni se poarte de grija si ni s-a raspuns ca responsabil de partea culinara a calatoriei noastre de doua zile este Forumul Democrat al Germanilor din Romania. De la pastorul Klein, care intre altele e si circar, am aflat ca la Barcut se organizeaza tabere pentru copii, in germana sau romana, iar in cadrul acestora copiii invata cum sa se gospodareasca, fiecare avand un rol important in comunitate, de la bancher la primar.

De la Barcut am plecat intr-o plimbare la Salistat. In plimare usoara pentru ca aveam burtile pline. ­čÖé Dar nu inainte de a asculta un concert de orga in biserica.

La Salistat am vizitat biserica fortificata si ne-am adapostit de o minunata ploaie de vara cat timp am mancat o prajitura ca un chec si am baut o cafea sau un pahar cu lapte adevarat. Unii dintre noi au ales sa se adaposteasca de ploaie in turla bisericii de unde peisajul avea alte forme. Asa am aflat de la cel care are in grija biserica fortificata ca si la Salistat se fac tabere pentru copii. Si ca lor le place acolo in satul lor dintre dealuri.

Din Salistat s-a dat startul celei de-a doua etape a zilei care avea finalul la Fagaras. Primii 40 cei mai rapizi si ultimii 50 cei mai putin rapizi au scapat de ploaie. Restul…. Noroc ca peisajul si dealurile te tineau ocupat. Ajunsi inapoi in Fagaras am vizitat cetatea. Concurentii de la Bike&Like au avut acces gratuit la muzeul Cetatii Fagarasului a carei restaurare a fost terminata in urma cu doi ani. Noua ne-a placut cum arata acum cetatea.

Seara, participantilor la eveniment, cat si insotitorilor acestora, li s-a pregatit un concert cu muzica medievala si o degustare de vinuri. Din pacate noi am fost nevoiti sa le ratam din cauza ca eram cazati la Sambata de Sus si a trebuit sa mergem acolo pentru a ne pregati pentru a doua zi.

Duminica dimineata am plecat spre Cincsor. Traseul de aproximativ 14 kilometri a fost in mare parte pe digul de pe malul Oltului si desi am fost preveniti ca vom vedea foarte multe pasari de balta nu prea am avut cum sa le detectam din cauza ca eram foarte atenti sa trecem prin toate baltile care ne-au si stropit ochelarii. Mai ales pe cei care am ales sa parcurgem acel traseu in viteza. La Cincsor am descoperit un domeniu restaurat in felul celor din zona Viscri/Saschiz. Am fost asteptati cu o placinta specifica locului ( din pacate nu i-am retinut numele ) care a mers foarte bine cu lapte si cafea. Dupa ce ne-am linistit in curtea acelui domeniu am fost invitati sa vizitam biserica fortificata din Cincsor unde urma sa inceapa un concert de orga. Concertul a fost deosebit si din cauza ca cea care a cantat la orga a avut un mod aparte de a interactiona cu publicul. De la Cincsor am plecat inapoi spre Cetatea Fagarasului unde urma sa aiba loc si festivitatea de premiere. In cazul unora concursul era in plina desfasurare. Ceilalti s-au bucurat pur si simplu de o plimbare pe malul Oltului pana la Fagaras.

La Fagaras ne-am bucurat de o festivitate de premiere cu atmosfera foarte familiala. Asta si pentru ca acest eveniment aduce oamenii mai aproape de oameni. Cei mai buni au urcat pe podium. Cei mai norocosi au castigat premii la tombola. Intre ele un week-end pe domeniul de la Cincsor.

Nu stim daca am reusit sa transmitem macar o mica parte din bucuria cu care am descoperit noi acele locuri, desi ne-am dori sa fi reusit, insa speram sa va fi starnit interesul pentru acest tip de eveniment. Stim ca daca ne-am fi dus noi de capul nostru ar fi fost complicat ca cineva sa ne deschida toate acele usi. De aceea ne bucuram ca am reusit sa descoperim in detaliu Tara Fagarasului in cadru organizat. Anul viitor organizatorii, Asociatia NoStress, ne vor arata Sighisoara. Pentru ca Bike&Like e de fiecare data in alta zona minunata din Romania care abia asteapta sa ni se arate.

Iata mai jos cum a fost Bike&Like 2017 – Tara Fagarasului:

Credit foto: Bogdan Popa

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *